שליחת ניוזלטרים מפולחים לקבוצות

שליחת ניוזלטרים מפולחים
עצרו וחשבו רגע, כשאתם הולכים ברחוב עשר דקות - כמה שלטי פרסומות, חלונות ראווה מעוצבים או לוגואים של חברות מסחריות - אתם רואים? התשובה היא המון. אמנם אנחנו כבר נוטים שלא לשים לב לכך, אבל הם נמצאים בכל מקום! נניח שנתקלתם בעשרים שלטי חוצות, מתוכם אולי שניים היו רלוונטיים עבורכם. זאת כיוון שלכל צרכן יש את ההעדפות, הצרכים והסגמנטים, האופייניים לו באופן אישי. גבר בשנות העשרים לחייו ודאי לא יתעניין בשלט פרסומת לבית אבות. כנ"ל לגבי אישה בשנות השבעים לחייה, מבחינתה גן הילדים הפרטי שזה עתה נפתח מעבר לפינה לא רלוונטי בעליל. להבדיל משיטות שהוזכרו עד כה, שליחת ניוזלטר זו אחת הדרכים האפקטיביות לפנות לאנשים באופן פרסונלי.


לכל לקוח העדפות שונות

גם אם נניח לרגע בצד את העובדה שאנחנו מוצפים בתוכן שיווקי כמעט בכל שעה של היום (למעט אלו בהן אנחנו ישנים), יש להניח כי במידה והתוכן רלוונטי עבורנו - נקדיש לו תשומת לב. לכל קבוצת לקוחות יש את המאפיינים שלה וככל שיימצא ברשותנו מידע נרחב אודות ההעדפות של כל לקוח, נדע להתאים למידותיו את הניוזלטר שיגרום לו באופן אישי לפתוח את המייל וכמובן, לקרוא.

יצירת רשימת תפוצה, או: הקמת מאגר מידע

כאשר אתם בונים את רשימת התפוצה שלכם, בין באמצעות הקמת מועדון לקוחות או הזמנת הלקוחות להשאיר לכם את כתובת המייל שלהם במעמד הרכישה, נסו לדלות מהם פרטים אישיים. תאריך לידה שלהם, תאריכי לידה של הילדים, תחום עיסוק, תחומי עניין וכו'. הדבר יכול להתבצע בצורה אפקטיבית הרבה יותר אם בכל פעם, תוסיפו לפרופיל הלקוח מידע נוסף. למשל, אם מדובר במסעדה ובכל ביקור מוזן למחשב גם פרטי כרטיס החבר של הלקוח, אפשר לגרום לכך שבאופן אוטומטי יתממשק המידע אודות המנות שהזמין לתוך הפרופיל שלו. בפעם הבאה שתשיקו מנות בשרים חדשות, תוכלו לשלוח ניוזלטר בנושא אך ורק ללקוחותיכם הקרניבורים.

ערך מוסף, או: כמה צעדים קדימה

כשאתם הולכים לקיוסק השכונתי, העובדה שהמוכר מכיר אתכם ויודע איזה מותג סיגריות אתם מעשנים, ודאי נעימה לכם. לעומת חווית הקניות בסניף רשת גדולה. החיוך של המוכר בקיוסק או העובדה שמוכר הספרים בחנות הקבועה שלכם יודע שאתם מעדיפים ספרי מתח, שקול לערך המוסף של שליחת ניוזלטר לרשימת תפוצה ממוקדת. למשל, אם מדובר בחנות ספרים, מידע אודות הז'אנר האהוב על הלקוח, יאפשר לכם לשלוח לו (וללקוחות נוספים החולקים את אותה העדפה) הזמנה למפגש עם סופר ספרי מתח ידוע. יש להניח שנערה בשנות העשרה שמעדיפה לקרוא ספרים מז'אנר "הרומן הרומנטי", לא תמצא עניין רב באירוע. העובדה כי בראש הניוזלטר מתנוסס שמו של הלקוח ובחודש בו חל יום הולדתו אתם שולחים לו שובר המקנה "הנחה מיוחד לילידי החודש", מעניקה לכם נקודות זכות.
מידע נוסף על - עיצוב ניוזלטר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה