טיפים שימושיים לעיצוב ניוזלטר מנצח

בכל פעם שאנחנו פותחים את תיבת המייל מחכות לנו שם כל מיני הודעות; הודעת שרשרת שהגיעה בטעות, בדיחה מצחיקה בליווי סרטון וידאו, משימות בעבודה, עדכון עבודה ו... עוד קצת עבודה. לכן זה לא פלא שבין שלל המיילים הללו מעט קשה לשים לב לניוזלטרים או חומרים פרסומיים. עם זאת, ניוזלטר מנצח הוא כזה שלא נראה כמו מודעת פרסומת, בטח לא כזו שיועדה בתחילה לעיתון ורק במקרה מצאה את דרכה לתיבת המיילים. ניוזלטר מנצח הוא ניוזלטר שיש בו תכנים מרתקים, הטבות אטרקטיביות או פשוט עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו. להצלחה מירבית, נסו לשלב בין השלושה. רבים שוכחים שעם כל הכבוד לתוכן או הנחות, אף אחד לא יעניק מבט שני לחומר פרסומי לא אסתטי. עם כמות כזו של גירויים סביבתיים, הניוזלטר שלכם חייב לבלוט!


צבעים, או: שפת מותג ואסתטיקה להמונים

במידה ויש לכם קו עיצובי מנחה, אליו אתם נצמדים בכל החומרים הפרסומיים שלכם, עשו זאת גם בעיצוב הניוזלטר. אם הלוגו שלכם מעוצב באדום וירוק, נסו לשלב אותם כמה שיותר (בגבולות הטעם הטוב כמובן). זכרו לא לעשות שימוש בצבעים המזוהים עם המתחרים שלכם ועם זאת, אל תיאשרו בגבולות המונוכרום - ישנו קו דק מאוד בין נקי למשעמם. אם שפת המותג שלכם נוטה לאיורים או רישום, תמונות ריאליסטיות מתוך בנק תמונות, לא כל כך יתאימו. מצד שני, גם אם תמונות אינן 'מדברות' בשפת המותג, במידה ומדובר בצילומים מיום חברה או פעילות קד"מ שערכתם, הן בהחלט יוכלו להשתלב באלגנטיות. אל תוותרו על תמונות! אתם יודעים, תמונה שווה יותר... ואין ספק שצילום מושך את העין הרבה יותר מבלוק טקסט.

ריבועים, כפתורים ואזורים חמים

שיהיה נקי. אם החלטתם להפוך את הניוזלטר שלכם למעין מגזין קצר הכולל עדכונים אודות הנעשה בתחום שלכם, פירוש הדבר הוא שהניוזלטר מלא בטקסט. כיוון שאתם לא רוצים להעמיס על הגולש ובטח לא לגרום לו לגלול את המסך שלוש או ארבע פעמים, נסו להכניס רק את השורות הראשונות מתוך הטקסט ולהוסיף הפנייה לתוך האתר שלכם. כך תרוויחו דבר נוסף, תנועה לאתר האינטרנט שלכם. אפשרות מוצלחת במיוחד היא לעצב את הניוזלטר במבנה של דף עיתון, מעין 'בוקסות' בשילוב תמונות. כפתורים בולטים יניעו לפעולה הרבה יותר מטקסט כמו "לחצו כאן". זכרו שהעין האנושית נמשכת לדברים "חיים" ולצבעוניות. מקמו את התוכן לפי סדר החשיבות וצאו מנקודת הנחה שהמראה הראשוני בו יחזה הגולש יהיה גם זה שיקבע האם ימשיך לקרוא את הניוזלטר או יסתפק בשתי הפיסקאות הראשונות.

את העיצוב תשאירו למעצבים

גם אם אתם מצטיינים בהכנת מצגות פאוור פוינט או עיצוב מסמכי וורד, השאירו את עיצוב הניוזלטר לאנשי המקצוע. במידה ובחברה שלכם אין סטודיו או גרפיקאי קבוע, פנו למעצב גרפי עליו קיבלתם המלצות או שצפיתם בתיק העבודות והסגנון מצא חן בעיניכם. עלות עיצוב ניוזלטר אינה אמורה להיות גבוהה במיוחד וייתכן שתופתעו כמה יפה יכול להיות ניוזלטר פשוט. כי ניוזלטר מעוצב, הוא בדרך כלל ניוזלטר מנצח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה