5 דרכים להגדלת זמן השהייה של הגולש באתר

יש לכם אתר אינטרנט, וגם כמות הכניסות אליו מכובדת לכל הדעות. אלא שכאשר אתם מנתחים את הנתונים הסטטיסטיים, אתם מבינים שיש בעיה גדולה: הגולשים פשוט לא נשארים באתר מספיק זמן. כך, הם מפספסים חלקים חשובים בו, ולא מבצעים את הפעולות שאתם רוצים שיבצעו. הנה מספר טיפים שיוכלו להגדיל את הזמן שבו הגולש הממוצע מבקר באתר שלכם.

הציעו לגולש כלים מועילים

על מנת שאתר אינטרנט יספק את הגולש, חשוב לכלול בתוכו כלים מעשיים, בהם הוא יוכל להשתמש. אל התוכן נגיע בהמשך, אך יש גם לא מעט כלים אחרים שיכולים להיכנס לתמונה. אתר משפטי המאפשר מערכת לחישוב סיכויי התביעה, למשל, או אתר בנושא נדל''ן ובו מחשבון משכנתא לחישוב ריבית, גורמים לגולשים לעשות דברים בפועל, ולכן סביר שיישארו יותר זמן באתר.

גם הגולש יכול לספק תוכן

אחד המאפיינים של עידן ה-WEB 2.0 הנוכחי הוא טשטוש הגבולות בין יצרני וצרכני התוכן. ניתן לראות את זה ברשתות החברתיות, ב-Youtube, בבלוגים ובכל מקום אחר בספרה האינטרנטית. כתוצאה מכך, ברורה עובדה נוספת: אחד הצעדים המרכזיים בדרך להגדלת זמן השהייה של הגולש באתר הוא לתת לו ליצור תוכן בעצמו. בין השאר, מדובר על תגובות או טוקבקים, הפניית שאלות, פורומים וכיוצא בזה.

תוכן הגולשים הופך את השהייה באתר למהנה יותר, ומשפיעה, כאמור, באופן חיובי על זמן השהיה של הגולש: לא רק שייצור התוכן כרוך בזמן מבחינתו, אלא גם קריאת התוכן שיצרו אחרים.

העניקו לגולש מידע מועיל

איכותו של אתר נקבעת, במידה בלתי מבוטלת, על פי התוכן שנמצא בו. גולשים רבים נכנסים לאתר על מנת לקבל ידע מקצועי בנושא מסוים: אתר אינטרנט של חברה או גוף מסוים, לכן, צריך לכלול מידע שיכול לשמש את הגולש, ויעניק לביקור שלו באתר ערך מוסף. יכולים אלה להיות מאמרים המסבירים באופן בהיר ומפורט על פעילות הגוף שמאחורי האתר, אך גם מידע מקצועי גרידא בנושאי ההתמחות שלה.

בהמשך לכך, חשוב שהתוכן יפנה לגולש בגובה העיניים, ויאפשר קריאה שלו גם בתנאים הלא כל כך אידיאליים של צג המחשב. חלוקה לפסקאות או שימוש בכותרות משנה יכולים להקל מאד על הקריאה.

שימו דגש על ניווט נוח באתר

אתר טוב נמדד בחוויה שהוא מעביר את הגולש. כאשר ברור לו היכן יימצא כל עמוד ועמוד באתר, גדלים הסיכויים שהוא יבקר ביותר מעמוד אחד בכל גלישה. האופן בו בנוי האתר, והניווט שבו, מגדילים את הסיכויים שהגולש יעבור לחלק אחר באתר לאחר קריאת מאמר, למשל, ולא ילחץ על כפתור ה"איקס" הבלתי נמנע. בדקו את הניווט בין התפריטים, ושימו דגש על קישוריות בין עמודים שונים.

חשיבותה של תשתית

אתר אינטרנט, על מנת שיגלש ייכנס אליו וישהה בו, צריך לתפקד באופן המיטבי. בעידן הנוכחי, בו מבצעים הרבה מאד פעולות במקביל, קל מאד לגולש הממוצע לאבד את הסבלנות שלו. כאשר האתר נטען בצורה איטית, למשל, או כשחלק מהתמונות בו לא מופיעות מסיבה טכנית, גדלים הסיכויים שהגולש יתייאש וְינסה את מזלו באתר מקביל אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה