לעבוד בקידום אתרים - כל מה שצריך לדעת

קידום אתרים נועד לצורך שיפור הביצועים של אתרי אינטרנט בתוצאות מנועי החיפוש. עבודה בקידום אתרים היא חלק בלתי נפרד מענף ההייטק והטכנולוגיה, בין היתר בשל ההיצע הגדול של אתרי האינטרנט והשאיפה של הלקוחות להרחיב את מעגל הגולשים. העבודה כוללת טיפול בקוד הטכני של האתר, יצירת תוכן, שיפור ממשק המשתמש, עיצוב גראפי ועוד. את העבודה ניתן לבצע במסגרת תפקידים ספציפיים או פרויקטים גדולים. תוצאות הקידום נמדדות על פי פרמטרים אובייקטיביים המאפשרים מעקב, שינוי ושיפור. מעבר לכך, עבודה בקידום אתרים מתאימה לגברים ולנשים המגיעים עם רקע מגוון.

היתרונות של עבודה בקידום אתרים הם דינאמיות וסביבה צעירה. כדאי לדעת כי העבודה דורשת מחויבות גבוהה ומסירות, כמו גם מעקב אחר נתונים סטטיסטיים ושימוש בתוכנות מתקדמות. קשה להשתלב בעבודה כזו ללא רקע מתאים או אוריינטציה טכנולוגית. בנוסף, ישנו אלמנט בולט של שיווק בתוך קידום אתרים ולכן מדובר על משרה ייחודית בהשוואה לעבודות אחרות בתחום ההייטק.

כיצד התמחות בשיווק עוזרת בקידום אתרים?

עובד המעוניין להגיש מועמדות למשרת קידום אתרים חייב להציע ערך מוסף. אי אפשר להסתפק בידע בסיסי בלבד על מנת לקדם אתרי אינטרנט, בעיקר לאור העובדה שמנועי החיפוש ממשיכים כל הזמן להשתכלל ולגדול. תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק לדוגמא הוא דרך מצוינת למצוא משרה מתגמלת בתחום של קידום אתרים. הסיבה לכך היא הצורך המאסיבי בשיווק של האתר במנועי החיפוש, ברשתות החברתיות, בפורומים ועוד.

אתר מקודם נשען על פלטפורמת שיווק והנעה לפעולה. האלגוריתם של מנוע החיפוש בוחן בין היתר את כמות הביקורים באתר ומשקלל את הנתונים הללו יחד עם פרמטרים נוספים. אדם עם תואר שני במנהל עסקים מכיר היטב את התחום, מביא לידי ביטוי את היכולות שלו ותורם לפרויקטים באופן מיידי. התמחות בשיווק מאפשרת למקדם להשיג בידול מול אתרים אחרים ולהניע גולשים לפעולה. לא משנה אם מדובר על קידום אתרים המציעים תוכן, שירות או מוצר, ההתמחות בשיווק היא מנוף משמעותי הפועל לטובת כל הצדדים המעורבים.

תנאי העסקה ואפשרויות קידום

יש עוד כמה דברים שכדאי לדעת על עבודה בקידום אתרים. מבחינת תנאי העסקה, הכל תלוי בחברה הספציפית ובמספר העובדים. בחברות קטנות של קידום אתרים התנאים נוטים להיות נוחים וגמישים, אולם החיסרון הוא היעדר קביעות וחוסר ביטחון תעסוקתי. מנגד, בחברות גדולים ובארגונים ניתן להצטרף אל מחלקות שלמות של קידום אתרים וכך להשיג גם אפשרויות קידום.

אופציה אחרת היא לעסוק בתחום של קידום אתרים באופן עצמאי. הדבר החשוב הוא להגיע אל התחום עם התמחות רלוונטית ולנסות להביא כמה שיותר יתרונות אישיים. השכר הממוצע בתחום של קידום אתרים גבוה יחסית אולם הוא מושפע בעיקר מביצועים, תקציב של פרויקטים והקצאות מיוחדות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה