כיצד לשווק אפליקציה בנישת התזונה


את השאלה כיצד לשווק אפליקציה בנישת התזונה הנכונה כדאי להתחיל לבחון קודם כל מהזווית הכללית, לפני שיורדים לפרטים הקטנים. כוונת הדברים היא שראשית כל יש להבין את הבסיס בשיווק אפליקציה בכלל. כללים חשובים לשיווק כזה הם:

  1. התמקדות במדיה הנכונה. שיווק ופרסום של אפליקציות יעיל במיוחד כאשר הוא מבוצע על גבי פלטפורמות נכונות כגון במכשירים הניידים עצמם, עבור משתמשי הסלולריים החכמים ועבור משתמשי הטאבלטים ואחר כך, גם עבור גולשי האינטרנט בכלל.
  2. המועד הנכון – בניגוד לקידום של מוצרים בני קיימא, כאן עדיף להשקיע בקידום וביצירת "באז" עוד לפני שהאפליקציה עלתה לאוויר. דבר זה חשוב מכיוון שכאשר מדובר על אפליקציות ש"מתחילות ברגל ימין" וזוכות להורדות רבות, הן מקבלות מקום טוב בראש הרשימה.
  3. קידום באתרי נישה מתאימים – כאשר מבצעים קידום באמצעות אתרי נישה, ההיענות להורדת האפליקציה טובה יותר. מדובר בהתאמה פשוטה לקהל היעד וזה פשוט עובד.
  4. השקעה נכונה בדף הבית של האפליקציה. בין היתר תוך שימוש נכון באמצעי SEO נכונים ויעילים.

המקום הנכון בזמן הנכון

אחרי שסקרנו בקצרה ובכלליות את נושא הקידום, נעבור לענייננו – כיצד לקדם אפליקציה שתסייע לציבור לשמור על תזונה נכונה. כאן חשוב לתת את הדעת על קידום באמצעות שימוש באתרי נישה, כלומר אתרים שמושכים את האנשים שמחפשים טיפים ועצות בענייני תזונה. מקום כזה יכול להיות אתר של קופת חולים, למשל. 

הפניה לאפליקציה הנדונה יכולה להיעשות בשילוב של תוכניות תזונה של קופות חולים, או כל שירות דומה בענייני תזונה, הרזייה וניהול אורח חיים נכון יותר ובריא יותר. לצד סקירה של קופת חולים כללית, מכבי או אחרות, שמסבירה על תוכניות תזונה עבור אוכלוסיות שונות, תהיה לגולשים מוטיבציה גבוהה להתפנות להורדה. לצד כתבות בענייני תזונה, סקירת הקריטריונים לקביעת תור לתזונאית קלינית, הצעה להשתתפות בקבוצה לשמירת משקל וכיוצא באלה – כאן בדיוק נמצא קהל היעד הרצוי. 

עוד על SEO

מעבר לחשיבות של קידום אתר תוך הסתייעות באתרים שעוסקים בענייני בריאות, באתרי האינטרנט של קופות החולים, או מגזינים שעוסקים בלייף סטייל ובריאות, אין לשכוח את הא"ב בקידום אתרים ואפליקציות. במיוחד כאשר מדובר על אפליקציות שמשווקות עבור אנדרואיד, אך במידה מסוימת גם עבור כאלה שמשווקות דרך האפסטור, חשוב להשקיע בטכניקות של קידום אתרים. בהיבט זה ישנה חשיבות לפעולות הבאות:

  • בחירה בשם עם קונוטציה תזונתית-בריאותית – הבחירה בשם הנכון יכולה לקבוע את גורל ההצלחה השיווקית, לשבט או לחסד. כאן יש משמעות גם לבחירה בשם בעל קונוטציה מתאימה עבור הגולשים וקהל היעד.
  • שימוש במילות מפתח – מילות מפתח מתאימות, בנושא תזונה, יסייעו לאיתור האפליקציה באמצעות חיפוש בגוגל. כאשר יותר ויותר אנשים בוחרים במערכת אנדרואיד בעלת הקוד הפתוח, במקום במערכות של אפל בעלת הקוד הסגור – חשיבות מילות התוכן גדולה יותר.
  • תיאור נכון ויעיל ברמה השיווקית – למרות שזה נראה בסיסי, מפתיע לגלות שמפתחי אפליקציות רבים טרם הפנימו שגם הפיתוח הטוב והמקצועי ביותר צריך להיות מתואר ברמה מושכת ואפקטיבית. מכיוון שתחום התזונה הוא מדובר ומושך – המשימה בהחלט אפשרית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה