ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים אורגני לפרסום בגוגל Adwords


יש לכם עסק חדש, או שבדיוק הקמתם אתר לעסק שלכם? בשעה טובה! סביר להניח שאתם מעוניינים לפרסם את העסק באינטרנט, כדי למשוך כמה שיותר לקוחות. ובכן, מצד אחד, פרסום באינטרנט אינו תהליך מסובך וישנן חברות רבות ומומחים לפרסום שישמחו לסייע לכם בכך. מאידך, צריך לזכור שהיום כל אחד מפרסם את עצמו באינטרנט, כך שלפרסם את העסק שלכם כך שיבלוט מבין כל השאר, לא בהכרח תהיה משימה פשוטה. אם כן, מהן הגישות לפרסום עסקים שנהוגות היום באינטרנט, ובמה מומלץ לבחור כדי לפרסם את העסק שלכם? המשיכו לקרוא, ובתקווה, מאמר זה יספק לכם את התשובה שאתם מחפשים.

סוגי פרסום באינטרנט

לפני הכל, חשוב לדעת כי קיימים שני אפיקי פרסום עיקריים באינטרנט בהם תוכלו להשתמש כדי לפרסם את העסק שלכם. דרך אחת היא פרסום באמצעות "קידום אתרים אורגני" והדרך השנייה היא "פרסום ממומן" שמתבסס על פרסום בגוגל, מה שנקרא לעתים קרובות 'קישור ממומן' או ppc – pay per click. לשתי הדרכים יתרונות וחסרונות, עליהם נעמוד בפסקאות הבאות.

פרסום בגוגל Adwords

בפרסום מהסוג הזה, בעל העסק מפרסם את עצמו בגוגל בשיטה בה התשלום הוא לקליק (pay per click). המשמעות היא שהמפרסם ישלם רק עבור מי שלחץ בפועל על הפרסומת, ולא על מספר הפעמים שהפרסומת הופיעה. הפרסומת עצמה היא מודעה קצרה, אשר מופיעה בחיפוש בגוגל מעל שאר התוצאות ו/או בצד העמוד. היתרונות של פרסום בגוגל Adwords הם שפרסומים אלו זוכים לחשיפה רבה מאד ונחשבים לאחת הדרכים המובילות לפרסם באינטרנט. כמו כן, הם מתאפיינים בגמישות המאפשרת למפרסם לכוון את הלוחצים על המודעה אל עמודי נחיתה שונים. בנוסף, שיטת פרסום זו מאפשרת שליטה טובה על תקציב הפרסום של העסק. מנגד, החיסרון בשיטה זו הוא שהפרסום הוא זמני, ומסתיים ברגע שאתם מחליטים להפסיק לתקצב אותו.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא שיטה שפועלת לטווח הארוך. בשיטה זו, בעל העסק פועל במטרה לקדם את האתר או העסק שלו כך שיופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש הרגילות, או ה'אורגניות', של גוגל (התוצאות שאינן הקישורים הממומנים).  לצורך כך, יש להשקיע כל העת עבודה בקידום האתר באמצעות מילות מפתח רלוונטיות, בניית קישורים, הפצת מאמרים שיקשרו חזרה לאתר, כמו גם שיתוף פעולה עם אתרים אחרים ופעילות ברשתות חברתיות. פרסום בשיטה זו דורש מומחיות והבנת האופן שבו האלגוריתם של גוגל עובד. למשל: יש להתעדכן בסטטיסטיקות של גוגל, יש לבצע מחקר של מילות המפתח הפופולאריות בתחום, כמו גם להפיק תוכן ברמה גבוהה, שיכלול את מילות המפתח ויהיה בעל ערך לגולשים, מקורי ועוד. כפי שניתן לראות, קידום אתרים SEO הוא שיטה מורכבת יותר, שדורשת השקעה רבה יותר, אך מנגד, אם היא מבוצעת כמו שצריך על ידי אנשים עם מומחיות בתחום, העסק שלכם יהיה בראש טבלת התוצאות לאורך זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה