קידום אתרים הוא נושא מעניין ודינמי אבל עם זאת מורכב ורגיש מאד. קידום שמבוצע באופן מקצועי יכול להביא לתוצאות נפלאות ולהגדלה ניכרת של התנועה (טראפיק) באתר המקודם. קידום חובבני, או רשלני עלול, לעומת זאת, לגרום נזקים בלתי הפיכים.
קידום אתרים – מטרות ואמצעים
מטרת קידום האתרים היא להביא את האתר קרוב ככל האפשר לראש רשימת החיפוש בקטגוריה הייחודית שלו, מה שיחשוף אותו לגולשים רבים ככל האפשר של קהל היעד הרלוונטי לו.
על מנת להגיע למטרה, יש שתי שיטות עיקריות: השיטה הראשונה היא הפשוטה יותר – קידום ממומן או פרסום בגוגל תמורת תשלום ובשיטה זו משתמשים אתרי מסחר רבים. השיטה השנייה היא קידום אתרים מקצועי אורגני המבוצע בידי מומחה לדבר, שבאמצעים שונים יעלה את האתר גבוה ברשימה.
מקדם האתרים או חברת הקידום שבחרתם חייב להיות מומחה ומקצועי אחרת מרבית הסיכויים שאתרכם הפרטי לא רק שלא יעלה בדירוג, אלא יתדרדר לתחתית. ובמה דברים אמורים?
מילות חיפוש לא רלוונטיות לנושא האתר, מילות חיפוש כלליות מדיי מצד אחד או מוגדרות מדיי מצד שני, שמעט גולשים יחפשו אותן. כשל כזה הוא תוצאה ישירה של חוסר מקצועיות של מקדם האתרים וחוסר הבנה של מנועי החיפוש. כשל אפשרי נוסף הוא פרסום תוכן לא איכותי, הגורם לגולשים להתעלם מהאתר אחרי הכניסה הראשונה. כשל כזה עלול להיות מכה אנושה לאתר ואחרי מספר חודשים לא נותרת ברירה אל לסגור אותו.
מאפיין נוסף של חוסר מקצועיות הוא מכירה וקנייה של קישורים בצורה שאיננה הולמת, מה שבמוקדם או במאוחר גורם למנוע החיפוש של גוגל להתעלם מהאתר או לדרג אותו נמוך מאד ברשימה. דוגמה לכך היא אדם שיש לו מספר אתרים, והוא עושה קישורים וקישורים חוזרים בין האתרים שלו לבין עצמם. אין מניעה חוקית לכך אבל מבחינת מנוע החיפוש זוהי פעולה בלתי הולמת.
אבל הטעות הגדולה מכל היא פרסום חומר שאיננו מקורי, מועתק או מתורגם. נקיטת שיטה כזו עלולה לעלות לאתר במחיקה מוחלטת ממנוע החיפוש, כמו גם מחיקה של כל האתרים השייכים לאותם בעלים, אם יש כאלה. כל מנועי החיפוש ובראשם גוגל מתייחסים ברצינות רבה לקניין רוחני.
קידום אתרים מקצועי הוא כזה שנמנע מהשגיאות שצוינו לעיל ומאפשר להפיק את המירב מרשת האינטרנט. מומלץ, אם כן, להיעזר תמיד במקדם אתרים מקצועי ואיכותי ולהימנע מעצות אחיתופל של מקדמים בלתי מקצועיים או בלתי אחראיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה