בעולם העסקי אך לא רק בו, קיים פעמים רבות יתרון לניהול בצורה של ביצוע פרויקטים. בעוד שבחברות מסוימות, כגון בתחומי הטכנולוגיה וההייטק נהוג לעבוד כמעט אך ורק בצורה של פרויקטים, ישנם גם תחומים נוספים שבהם כבר מכירים ביתרונות של עבודה בדרך כזו.
אנשים שלוקחים חלק בתפקידי מפתח בקידום וביישום של פרויקטים בחברות ובארגונים, נדרשים לידע מקיף ומקצועי. אי לכך, יש משמעות רבה לקורסים בתחום זה. בעת האחרונה, מתברר שקיים ביקוש להתמקצעות רבה בנושא גם בקרב חברות פרסום ובקרב אנשים שלהם נגיעה בשיווק ובקידום של מכירות, קידום אנשים או הפצת מסרים שונים ומגוונים.
למשל: כאשר רוצים לשווק מוצר X, אפשר לעסוק בשיווק כתהליך שאיננו מוגבל בזמן. יחד עם זאת, לשיווק כזה חסרונות גדולים. עדיף הרבה יותר לשווק את המוצר תחת קורת גג של פרויקט שבו בוחנים מאפיינים ומדדים שונים. בחינה הדוקה של קהל היעד, שיעור חדירה רצוי, מכירות כיום לעומת מכירות בסוף תקופה מוגדרת מראש, יהפכו כולם את השגת המטרה השיווקית לא רק ליעילה יותר אלא גם למדידה יותר ולכן גם לניתנת לביקורת ולשיפור מתמיד.
בכל אשר נביט, החל ממוצרים רפואיים, דרך מוצרי מזון, ריהוט, מוצרי צריכה שונים, מוצרים לקהילה העסקית, שירותים שונים וכיוצא באלה, נדרשים מאמצים שונים כדי להשיג תוצאות שונות כגון, יצירה הכרה במוצר חדש, תפיסת אחיזה בפלח שוק, וכדי לחדור לשווקים בחוץ לארץ וכן הלאה.
מלבד העובדה שכל סוג של מוצר יכול להוות פרויקט בפני עצמו, דבר שאותו יש לנהל בצורה מקצועית ומפוקחת, יש משמעות גם להתייחסות לשלב הנוכחי בחיי החברה ובחיי המוצר עצמו. כאשר לוקחים את כל הדברים בחשבון, קל יותר לתכנן את המאמץ השיווקי בצורה נכונה וקל יותר להגיע להישגים ברי קיימא.
כאשר לומדים את הדברים הללו ורבים אחרים בקורס רציני ומקצועי, עבודת השיווק הופכת להרבה יותר נכונה. מטבע הדברים, מי שרכש ידע בקוס שכזה יכול למנף את עצמו ולו בשל העבודה שהוא יכול להצליח יותר, תוך שימוש בכלים מעולם ניהול הפרויקטים.
אנשים שלוקחים חלק בתפקידי מפתח בקידום וביישום של פרויקטים בחברות ובארגונים, נדרשים לידע מקיף ומקצועי. אי לכך, יש משמעות רבה לקורסים בתחום זה. בעת האחרונה, מתברר שקיים ביקוש להתמקצעות רבה בנושא גם בקרב חברות פרסום ובקרב אנשים שלהם נגיעה בשיווק ובקידום של מכירות, קידום אנשים או הפצת מסרים שונים ומגוונים.
עולם של שיווק
כדי להבין מדוע קורס ניהול פרויקטים קונה לעצמו מעמד מבוקש בעולם השיווק, הן בקרב בעלי מקצוע והן בקרב אנשים המבקשים להשתלב בתחום, יש להבין כמה דברים בתחום השיווק. בתחום זה ישנו מאפיין חשוב שהופך אותו לאידיאלי לניהול בצורה של פרויקטים. המאפיין הזה כרוך ביעדים מוגבלים בזמן ובצורך להשיג תוצאות על פי קריטריונים שונים ומשתנים.למשל: כאשר רוצים לשווק מוצר X, אפשר לעסוק בשיווק כתהליך שאיננו מוגבל בזמן. יחד עם זאת, לשיווק כזה חסרונות גדולים. עדיף הרבה יותר לשווק את המוצר תחת קורת גג של פרויקט שבו בוחנים מאפיינים ומדדים שונים. בחינה הדוקה של קהל היעד, שיעור חדירה רצוי, מכירות כיום לעומת מכירות בסוף תקופה מוגדרת מראש, יהפכו כולם את השגת המטרה השיווקית לא רק ליעילה יותר אלא גם למדידה יותר ולכן גם לניתנת לביקורת ולשיפור מתמיד.
מאמץ שיווקי
מחקרים מראים שניהול של פרויקט בתחום השיווק הופך את התהליך כולו להרבה יותר אפקטיבי, עבור כל הנוגעים בדבר. אמנם לעיתים יש להשקיע גם בשיווק לצרכי שימור של מוצרים קיימים שהם גם מותגים חזקים, אבל זהו רק מיעוט בתחום.בכל אשר נביט, החל ממוצרים רפואיים, דרך מוצרי מזון, ריהוט, מוצרי צריכה שונים, מוצרים לקהילה העסקית, שירותים שונים וכיוצא באלה, נדרשים מאמצים שונים כדי להשיג תוצאות שונות כגון, יצירה הכרה במוצר חדש, תפיסת אחיזה בפלח שוק, וכדי לחדור לשווקים בחוץ לארץ וכן הלאה.
מלבד העובדה שכל סוג של מוצר יכול להוות פרויקט בפני עצמו, דבר שאותו יש לנהל בצורה מקצועית ומפוקחת, יש משמעות גם להתייחסות לשלב הנוכחי בחיי החברה ובחיי המוצר עצמו. כאשר לוקחים את כל הדברים בחשבון, קל יותר לתכנן את המאמץ השיווקי בצורה נכונה וקל יותר להגיע להישגים ברי קיימא.
היבטים בניהול
אחרי שראינו את הקשר ההדוק שבין עולם השיווק לבין ניהול בצורה של פרויקטים, קל יותר להבין מדוע חשוב ללמוד את ניהול התחום בדרך של קורס מוכר ומוסדר. עבודה בדרך של תהליכים המוגבלים בזמן ובמקום מחייבת השקעת מאמץ מרוכז, תפעול תשומות, מדידה ותכנון תקציבי מתאים.כאשר לומדים את הדברים הללו ורבים אחרים בקורס רציני ומקצועי, עבודת השיווק הופכת להרבה יותר נכונה. מטבע הדברים, מי שרכש ידע בקוס שכזה יכול למנף את עצמו ולו בשל העבודה שהוא יכול להצליח יותר, תוך שימוש בכלים מעולם ניהול הפרויקטים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה