קיימות דרכים רבות ומגוונות מאד, המוצעות לבתי העסק השונים ומאפשרות חשיפה והגדלת המכירות. מערכת לדיוור אלקטרוני היא אחת מהן ואפשר להשתמש בה לאורך זמן רב, באופן קבוע או כפתרון חד פעמי. אולם, על מנת לנצל את מידת האפקטיביות שלה, חשוב לדאוג תחילה לרשימת תפוצה. רשימת תפוצה גדולה, מגוונת ונכונה תאפשר לנצל טוב יותר את האמצעי השיווקי הזה ותביא איתה לקוחות נוספים. כיצד מגדילים רשימות תפוצה? הנה, כמה רעיונות.
טופסי הרשמה במקומות שונים
אחת הנקודות החשובות ביותר, אליהן יש להתייחס על מנת להגדיל את רשימת התפוצה, היא טופסי ההרשמה. ישנן רשימות תפוצה רבות. כדי לקחת חלק בכל רשימת תפוצה יש למלא, קודם כל, טופס הרשמה. טופס זה כולל פרטים שונים לגבי הלקוח, כמו שמו המלא, גילו וכמובן הדואר האלקטרוני שלו. כדי לגייס כמה שיותר לקוחות, ובעיקר לקוחות רלוונטיים, חשוב לבנות נכון את הטופס אך עוד יותר חשוב לפרסם אותו בתשתיות השיווק השונות, הקשורות לעסק. למשל, אפשר להעלות את הטופס בניוזלטר חודשי שנשלח ללקוחות, או אפילו באתר האינטרנט של בית העסק.ניהול נכון של רשימת תפוצה
הגדלת רשימות תפוצה מאפשרת חשיפה רבה יותר. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי בקרה וניהול נכון של רשימות התפוצה. מערכות מתקדמות מאפשרות לנהל טוב יותר את הרשימות, ועושות זאת באמצעות כלים סטטיסטיים מגוונים. כלים אלה בוחנים את העדפותיהם של הלקוחות, את הרגלי הצריכה שלהם ופרמטרים נוספים, שעל פיהם ניתן לבנות את מערכת השיווק ואת העסק עצמו. שימוש נכון בכלים וניהולם באופן עקבי, יאפשר להגדיל את חשיפת העסק על ידי בחירת קמפיינים ממוקדים ושליחת דיוורים רלוונטיים.הפצת ושיתוף מידע
הרשתות החברתיות, שהפכו לפופולאריות מאד בשנים האחרונות, מהוות פלטפורמה נפלאה לקידום כל עסק. כדי להגדיל את רשימת התפוצה, מומלץ לנצל את יכולותיהן של רשתות אלו ולפרסם בהן מידע רלוונטי לגבי העסק. מדובר בחשיפה מיידית, חשיפה ממוקדת מאד ואפשרות לפנות לכמה שיותר לקוחות בו זמנית, וגם כאלה שרלוונטיים לעסק או לשירות המוצע.מידע רלוונטי ומתאים ללקוח
על מנת ליהנות מיתרונותיה השיווקיים של רשימת התפוצה, חשוב לוודא שהמידע שנשלח הוא מתאים ונכון ללקוחות. מידע רלוונטי יאפשר למשוך את הלקוחות המתאימים וליצור את העניין, שבו מעוניינים. בניית קמפיינים אטרקטיביים, מתאימים ורלוונטיים הם הזדמנות לפנות אל קהל הלקוחות הפוטנציאלי ולהגדיל את מכירות העסק. אולם, כדי לעשות זאת נכון, חשוב, גם להגדיר את פלח השוק הרלוונטי, זה שייהנה מהמוצר או מהשירות המוצע.אפשרות להסרה מרשימת התפוצה
נכון, הרעיון הוא להגדיל את רשימת התפוצה ולא לצמצמה, אולם לקוחות, העושים שימוש באפשרות זו, תוך מתן הסבר מדוע אינם מעוניינים לקחת חלק ברשימת התפוצה, יעזרו לכם ללמוד לקחים ולשפר את העסק ואת התנהלותו, במידת הצורך. רשימות תפוצה רבות כוללות את כפתור ההסרה וחוסכות, גם, עבור מנהל הרשימה, את מחיקת הלקוחות שאינם מעוניינים לקחת בכך חלק. אפשר לנצל את ההסרה בדרכים יצירתיות שונות וללמוד מכך לא מעט.- מידע נוסף בנושא תמצאו באתר - אקטיב מייל מערכת דיוור אלקטרוני
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה