מיתוג אישי באינטרנט - ניהול תדמית ברשת

כיום, יותר מאי פעם, מיתוג אישי באינטרנט הוא בעל חשיבות עליונה. כל אדם שאתם פוגשים מתחבר אליכם כיום ברשת האינטרנט, אם זה דרך הפייסבוק ואם זה דרך רשתות חברתיות נוספות. בנוסף, ישנו מידע רב עליכם הזמין לכל מי שמקיש את שמכם בגוגל, וכדאי לכם לוודא שהמידע שמופיע תורם לכם ולתדמית אותה אתם מעוניינים להציג.


מיתוג אישי
כל מי שמחפש עבודה, מחפש אהבה או בעל פרופיל מקצועי כלשהוא חייב לוודא שהוא ממותג בצורה נכונה והולמת. המיתוג הזה כולל את כל הפעילות שאתם משתמשים בה ברשת האינטרנט, גם אם היא נראית לכם שולית. לדוגמא, מטפלת אלטרנטיבית מוערכת הקישה את שמה במנוע החיפוש והתוצאה הראשונה שהופיעה הייתה תגובה שהיא כתבה בפורום בישול. נכון שזה לא נורא כל כך, אבל גם אתם מעדיפים שהתוצאה הראשונה המופיעה עליכם היא האתר הרלוונטי שלכם, או קישור למאמר מקצועי עם רשימת השירותים שלכם ודרכי ההתקשרות איתכם.

מיתוג אישי ברשתות חברתיות חשוב אף יותר. כדאי לכם לוודא שכל המידע שאתם מעלים בעמוד הפייסבוק שלכם מתאים לפרופיל אותו תרצו להציג. מעסיקים פוטנציאליים כיום בודקים את הדפים שלכם גם בפייסבוק וגם בלינקדאין. מי הם החברים שלכם?, אילו תמונות אתם מציגים?, באילו קבוצות אתם חברים ומהי איכות כתיבת הסטטוסים שלכם.

מקדם אתרים שחיפש עבודה פתח קבוצה בפייסבוק בה הוא הציע תמיכה ועזרה למתקשים. בזמן קצר ביותר הוא עזר לכמה חברים והגיע אל מגוון רחב מאוד של אנשים שמצאו את התשובות שלו אינפורמטיביות ומקצועיות. היום כבר יש לו יותר עבודה ממה שהוא יכול לספק בעצמו. זוהי רק דוגמא למה שניתן לייצר בשיתוף הידע שיש לכם במקומות הרלוונטיים.

ניהול תדמית ברשת
יש באפשרותכם לשלוט על התדמית שלכם באינטרנט. אתם יכולים לייצר לעצכם שם מקצועי על ידי כתיבת מאמרים בתחום בו אתם מתמחים והפצתם ביחד עם קישור או אל אתר הבית שלכם, או אל דף בית בו ישנם את הפרטים בהם ניתן ליצור עמכם קשר. בנוסף, אתם יכולים ליצור לעצמכם שם על ידי מענה בפורומים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, שימו לב לרמת הכתיבה והניסוח מאחר והם מהווים חלק נכבד מהתדמית שלכם.

ניהול התדמית שלכם ברשת הינה משימה מתמשכת. שווה לכם לוודא מדי פעם איך אתם נראים ובאילו אתרים שמכם קשור. במידה וגיליתם שמכם מופיע בכתבה או בתגובה שאינה מחמיאה לכם באפשרותכם להגיב במהירות. כנסו אל האתר בו הופיעה התגובה הלא מחמיאה וכתבו תגובה הולמת.

ניהול תדמית ברשתות חברתיות
שימו לב שכיום גם פייסבוק וגם לינקדאין מאפשרים לכם לקבוע את הדרך שבה תוצג כל תמונה וכל מודעה שלכם. שימו לב לתייג הודעות פרטיות לחברים בצורה שבה רק החברים שלכם יוכלו לראות אותם, ובכלל לשמור עד כמה שאפשר על השימוש האישי שלכם פרטי. אתם הרי לא תרצו שהמעסיק הפוטנציאלי שלכם יראה באיזה משחקים שיחקתם בשבועיים האחרונים ואילו שיאים קבעתם. ובהקמה וניהול דף עסקי בפייסבוק ניתן לעזר בחברות מקצועיות.

בבנייה של הפרופיל המקצועי שלכם בלינקדאין כדאי מאוד להוסיף המלצות, זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחתכם האישית. כמו כן וודאו שמילאתם את הפרופיל האישי עם כל המידע הרלוונטי המקצועי שלכם. בשימוש ברשתות בארץ, כדאי לכם לפרסם את עצמכם ברשת של דה מרקר קפה, עם מאמרים רלוונטיים הכתובים טוב, ובניית דף הפרופיל שלכם בצורה מושכת לקהל היעד.

שיפור תדמית ברשת
גם אם אתם מגלים את שמכם בתוצאות חיפוש מקושר לפורום מסיבות שבו השתתפתם לפני כשמונה שנים או ששמכם קשור לעבודה בה עבדתם לפני כחמש שנים ועכשיו אתם מעוניינים במשהו אחר, אל דאגה. ביכולתכם לפרסם מאמרים באתרים מובילים בעלי ערך גבוה ומהר מאוד אתם תוכלו למלא את תוצאות החיפוש או בעזרת  שירותי מיתוג אישי באינטרנט שיעשו זאת עבורכם - ניהול התדמית בה אתם מעוניינים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה