אם עד עכשיו לא שמרתם על קשר עם הלקוחות שלכם - זה הזמן להתעורר

אחד הדברים החשובים ביותר לדעת באמנות השיווק הוא שלשמר לקוח זו אפשרות הרבה יותר נגישה, יעילה וכלכלית מלגייס לקוח חדש, ועל כן תשומות רבות מוקדשות לפיתוח אסטרטגיות שתבטנה שימור לקוחות והגדלת המענה של צורכי כל לקוח.

חשוב להבין גם את הפסיכולוגיה הצרכנית. לקוח מעדיף לקבל את המענה לצרכים שלו מכמה שפחות מוקדים. כמובן שיש מקום להבחנה בין הצרכים השונים, אבל לבטח ככל שהדבר נוגע לפתרונות משלימים, תמיד תהיה העדפה מובהקת לקבל את כל המענה במקום אחד. לקוח שקיבל שירות או רכש מוצר בעבר, ייצר כבר קשר ראשוני והוא תמיד יעדיף להמשיך את הקשר, במקרה שהחוויה הייתה טובה כמובן.

ערך מוסף לשני הצדדים

כשמספקים שירות או מוצר, הענקת ערך היא אבן יסוד באסטרטגיית ניהול ושיווק החברה, יחד עם זאת, כשמדברים על אינגייג'מנט, מדובר על ערך מוסף הדדי, גם ללקוח וגם לחברה. אך מהו אינגייג'מנט וכיצד מייצרים אותו?

מחויבות הוא ערך שנבנה באמצעות מערכת יחסים, באמצעות הזדהות ואלה נעשים באמצעות בנייה של תקשורת, איתנה, עקבית ומתגמלת.

כיצד מייצרים ומשמרים מערכת יחסים עם לקוח?

ישנן דרכים רבות ושונות ליצירת מערכת יחסים עם לקוח, כאשר הדרך המהירה והאפקטיבית ביותר היא באמצעות ניוזלטר. דיוור אלקטרוני מאפשר לעשות מינוף לכל אותו המידע שאספתם לאורך הדרך השיווקית שלכם (ואם עוד אין לכם כזאת, זו הדרך להתחיל) ולייצר מערכת יחסים עם הלקוח, כזו שתבטיח לא רק מחויבות וקניה חוזרת, אלא הגדלת סל הקניות ומענה רחב יותר על צרכים נוספים של הלקוח, מה שבהחלט יעניק ערך מוסף לשני הצדדים.

ניוזלטר אפקטיבי צריך להיות בנוי באופן מאד קפדני, שכן ישנה תחרות על תשומת ליבו של הגולש. בתוך שפע המיילים שנחשף אליהם הגולש, הוא צריך להיתפס על המייל עוד בכותרת. נושא מייל שאינו אטרקטיבי מספיק לא ימשוך את תשומת הלב וילך לאיבוד בתוך המיילים שמדלגים עליהם, ויש לא מעט כאלה. בתוך המייל עצמו יש לשמור על מבנה נאות, תוך שימוש בצבעים נעימים לעין, שימשכו את תשומת ליבו של הגולש, ולהקפיד על תוכן ברמה הגבוהה ביותר.

במקרה של דיוור אלקטרוני ובשיווק דיגיטלי באופן כללי, התוכן הוא המרכז, הדבר החשוב ביותר והפונקציה המרכזית. בניית התוכן צריכה להתבצע באופן מתוכנן וחכם, כך שהגולש יקבל את המסר באופן ממוקד, מיידי ואכן יהיה לו ערך מוסף מהדיוור הזה.

דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא תדירות והתמדה. לא להעמיס מדיי, אבל גם לא למתוח את תדירות שליחת המיילים לפרקי זמן ארוכים מדי, וההתמדה היא כמובן ערך הכרחי בבניית מערכת יחסים. 

הפתרון הטוב ביותר הוא לפנות לחברה המתמחה בהפקה של ניוזלטרים, על כל חלקיהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה