טיפים לבחירת מערכת ניוזלטר

מערכת לדיוור אלקטרוני
כאשר אתם מחליטים באמצעות איזו מערכת ניוזלטר תשלחו דיוור ללקוחות שלכם, יש כמה גורמים שעליכם לקחת בחשבון. כמו כל כלי טכנולוגי אחר בו אתם עושים שימוש במסגרת העסק שלכם, גם מערכת הניוזלטר צריכה להיות אמינה (ולא לגרום בעיות בכל שני וחמישי), קלה לשימוש (שלא תצריך בילוי של שעות על הקו עם מחלקת התמיכה הטכנית), חכמה (ממנה תוכלו להפיק דו"חות) ולא פחות חשוב, שהעלות תהיה הגיונית. להלן מספר טיפים לבחירת מערכת ניוזלטר שתשרת את העסק שלכם באופן אופטימלי.

זכרו מה המטרה וחשבו בהתאם את העלות

לכל חברה המחליטה להשתמש בניוזלטר כערוץ שיווקי יש מטרות שונות מעט. כולם רוצים אומנם למכור או ליצור מודעות בקרב קהל הלקוחות, אבל חלקם רוצים לייצר הפנייה לאתר, חלקם רוצים להניע להצטרפות לקהל משתמשי השירות וחלקם בכלל שואפים שהגולש ידפיס את הקופון המצורף לניוזלטר ויגיע איתו לסניף הרשת הקרוב למקום מגוריו. לכן עליכם לשאול את עצמכם מה המטרה לשמה אתם שולחים ניוזלטר - אם מדובר בעסק עם היקף קטן יחסית של לקוחות, אין סיבה שתשלמו על מערכת מתוחכמת במיוחד. בחלק מהמערכות התשלום מתבצע לפי כמות הדיוורים שאתם מוציאים.

ניטור, מעקב ואנליזה

הערך המוסף של כל מערכת מסתכם בכל הפי'צרים (האפשרויות) הנוספים הקיימים בה, מלבד שליחת המייל לגולש. כל מערכת ניוזלטר מציעה הפקת נתונים שונים או דו"חות בהם תמצאו מידע כזה או אחר. אחרי שתבצעו קמפיין ראשון, קראו היטב ונתחו את הממצאים. כך תוכלו להשתפר ולהתייעל בקמפיינים הבאים שלכם. בכל אופן, ודאו כי המערכת שבחרתם מאפשרת קבלת נתונים אודות כמות מקבלי הניוזלטר, כמה מהם לחצו על ההפניות ואילו מתוך הקבוצות שפילחתם הביעה יותר היענות. ככל שיהיה בידכם יותר מידע על הנמענים שלכם, מיהם, מה מעניין אותם, מתי נוח להם לקבל מכם דיוור וכדו', כך תשפרו את תוצאות הדיוור שלכם ותשיגו את מטרותיו.

ממשק ונוחות שימוש

על המערכת להיות פשוטה לשימוש, כך שגם אם לא ניחנתם בחוש טכני תוכלו לתפעל אותה בקלות. עליכם להיות מסוגלים להזין למערכת טקסט ותמונות, לארגן את הפריטים בניוזלטר כפי שתרצו ואם תעדיפו לחסוך עלויות עיצוב, תוכלו תמיד לבחור מערכת המציעה טמפלטים (תבניות) עליהם תוכלו לבסס את מבנה הניוזלטר שלכם. הניווט בין מסכי האתר אמור להיות מובן לכם ואין סיבה שתצטרכו להקדיש זמן לחיפוש אחר מה שאתם מחפשים, הכל צריך להיות נגיש.

שיהיה עם מי לדבר

החלטתם לעבוד עם מערכת פשוטה ודווקא ברגע שלחצתם על "שליחה" נפל הדפדפן וכעת אתם לא יודעים האם נשלח הניוזלטר או שעליכם להתחיל הכל מחדש. ואם כן, איך אפשר לשחזר את הניוזלטר שעמלתם עליו? שלחתם בהצלחה לאלפיים מלקוחותיכם ניוזלטר שנועד ליידע אותם אודות מבצעי החג שלכם, אבל אתם לא יודעים כיצד לוודא שקיבלו אותו. אלו הם רק חלק מהמקרים בהם תזדקקו לסיוע טכני. לכן כדאי לעבוד עם מערכת מאחוריה עומדת חברה שמציעה שירות לקוחות טלפוני או במייל. בדקו את שעות הפעילות של החברה ומתי ניתן לקבל מענה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה