עסק קטן ומוצלח - חייב להתחיל בשיווק חכם


רוב העסקים בישראל הם בעצם עסקים קטנים, והם חלק מעמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. לכן, אם אתם רוצים לפתוח עסק קטן - כמובן שאולי תוכלו למצוא לא מעט קרנות שיוכלו לעזור לכם, וכמובן שהדבר מתחיל עם הרב התחושות של ציפייה ותקווה. למרות כל התחושות החיוביות, חשוב מאד להיות גם מציאותיים לרגע: אחרי הכל, אתם לא פועלים לבד בחלל העסקי. כשאתם פותחים עסק חדש, יש לכם מתחרים שונים בתחום, יש לכם קהל שצריך להכיר אתכם, ומעל לכל - יש לכם תקציב שהוא מוגבל יחסית. אתם לא יכולים לשפוך עכשיו 2 מיליון ש"ח על פרסומת לטלוויזיה - וצריכים לחפש דרכים חכמות לשווק את העסק הקטן שלכם. אז איך עושים זאת?

כמה טיפים לשיווק חכם ולא יקר

קודם כל, השאלה הראשונה שאתם חייבים לשאול את עצמכם היא איך להנגיש את העסק שלכם לכמה שיותר אנשים. בעקרון, חלף העידן שבו עסקים היו מוגבלים רק לעיר או לשכונה. היום בעזרת האינטרנט - רצוי מאד שתפתחו אתר אינטרנט כמובן - אתם יכולים לשוקו את עצמכם בצרוה נהדרת. חשוב לפתוח אתר אינטרנט שיהיה נגיש במיוחד ויאפשר לכם לספק ללקוחות על העסק שלכם, ואפילו להזמין את המוצרים שלכם. על כן, רציו להוסיף לאתר האינטרנט שלכם אופציה של סליקת כרטיסי אשראי. אופציה זו, מאפשרת לכם בעצם לבצע סליקת כרטיסי אשראי באופן מקוון, עם פרוטוקול אבטחה מתקדם - והדבר מקל מאד על הגולשים, שיהפכו להיות הלקוחות שלכם, והם יוכלו להזמין את השירות או המוצר בלי שהם צריכים אפילו להרים את שפופרת הטלפון או לקום מהספה בבית!

דרך נוספת להנגיש את העסק שלכם לכמה שיותר אנשים, הוא כמובן להיות פעילים בכמה שיותר מהרשתות החברתיות שפועלות כיום. בראש ובראשונה פייסבוק היא רשת חברתית חשובה מאד ומומלץ בחום לפתוח בה דף עסקי פעיל למדי ולשקול פרסום בפייסבוק. רצוי גם להפעיל חשבון טוויטר  שיספק פרסומים קצרים, לינקים והודעות של שירות לקוחות. אפשר להיות פעילים גם ברשתות כמו לינקדאין שהיא רשת העסקית, ואפילו בגוגל פלוס הפעילות מומלצת בחום.

לחפש גם אפיקים נוספים

האינטרנט הוא לא המדיום היחיד כמובן שבו תוכלו לשווק את עצמכם. נכון שנראה ששיווק באמצעי התקשורת הוא יקר - אבל נסו לעשות בזה שימוש חכם. כך למשל, התמידו בחלוקת פלאיירים במכה שיותר מקומות, בררו האם ישנם ירידם או פסטיבלים אשר קשורים לפעילות העסקית שלכם - ודאגו להגיע לשם. ערכו סקרי שוק, בדקו בכל שלב את מצב המתחרים שלכם וחפשו דרכים חדשות להגיע ללב הקהל. זכרו שקהל היעד שלכם לא טיפש - שלבו סלוגנים חכמים עם מידע אינפורמטיבי של ממש והדגישו היטב את היתרונות שלכם מול המתחרים, וכך תוכלו לזכות בהם.

לסיכום, שיווק של עסק קטן זה אולי לא עניין פשוט - אבל אחרי שמשקיעים בו היטב, אפשר ללא ספק לקצור את פירות ההשקעה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה