שמות מתחם בקידום אתרים - למה זה חשוב ולמה חשוב לשים לב

שם מתחם הוא למעשה הדומיין של האתר, ולדומיין, כלומר לשם האתר, הכתובת שלו שבעזרתה מגיע הגולש אל האתר שלנו היא חשובה לא רק מבחינת קידום אתרים, אלא מעוד המון היבטים נוספים.
בחירה ורכישה של דומיין היא לא עניין מורכב מדי, אבל זה כן תהליך שצריך להתייחס אליו בכובד ראש, וזאת משום שיש לו השלכות על לא מעט היבטים.

משמעות של שם אתר

שם האתר הוא תעודת הזהות של אתר האינטרנט, הוא הדבר הראשון שאנחנו עושים בעת הקמת האתר והוא הדרך היחידה של הגולש, קהל היעד שלנו, להגיע אל האתר. שם האתר צריך להיות נגיש, ברור וקליט. גם למטרות קידום אתרים יש לשם המתחם משמעות, אבל המשמעות הזו הולכת ופוחתת מדי שנה, ולמעשה, חשיבות השם היא בעיקר מעניינים שיווקיים.
שם האתר, במיוחד כאשר מדובר על אתר של חברה, צריך לכלול את שם החברה עצמה כמו למשל במקרה של www.flyup.com, אז יכול הלקוח לדעת בבירור על איזה אתר מדובר ולאתר אותו בקלות.

איך בוחרים שם של אתר?

יש כמה קריטריונים שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים שם של אתר. כדאי לדעת שלעיתים כדאי יהיה לרכוש דומיין פעיל שתפס פוזיציה על פני רכישה של דומיין חדש לחלוטין. אף על פי שדמיין שתפס פוזיציה יעלה יותר, לעיתים באופן משמעותי יותר, הרי שהערך שלו יהיה בהתאם, ובעוד שאת האתר החדש צריך היה לבנות מאפס, לרבות בניית הדירוג של שם המתחם שלו. במידה ומדובר על שם מתחם שיש לו כבר וותק, או אז יש רווח הרבה יותר גדול.

שימו לב שלרוב בחירה של שם מתחם באנגלית תהיה עדיפה יותר לאתר, הן מבחינה שיווקית וכך גם מבחינת קידום האתר.
לא רק שפת הדומיין קובעת, אלא גם האורך של הדומיין עצמו. לאורך של שם המתחם שלכם יש משמעות, ואם חשבתם אחרת, תחשבו שוב. מחקרים חוזרים ונשנים מראים שאתרים פופולאריים בהכרח מורכבים משמות מתחם קצרים שמספר התווים בהם אינו עולה על עשרה תווים בדרך כלל. זה נתון חשוב מאד שבהחלט כדאי לקחת בחשבון בעת בחירה או חיפוש אחר שם מתחם עבור האתר שלכם.

רכישה של דומיין

רכישה של דומיין ניתן לעשות בכמה דרכים. ישנם אתרים המתמחים במכירה של דומיינים. אם מדובר על שם מתחם פנוי, לרוב העלויות תהיינה לא גבוהות כלל. העלות היא בדרך כלל חודשית ומדובר על דולרים ספורים לחודש.
אם אתם רוצים לרכוש דומיין תפוס הסיפור הוא קצת שונה, משום שבמקרה כזה הרכישה נעשית לא מול ספק של דומיינים, אלא מול הבעלים של שם המתחם הספציפי הזה. במקרים כאלה כאמור גם המחירים הם לרוב גבוהים הרבה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה